Tuesday, February 14, 2012

Nederland door ver p hoogste boetes uit West-Europa

Bedrijfsongeval


Gepost op 11-02-2012 om 21:43 door Dennis in Verkeer | 78 Reacties »

Ezel

In Nederland hebben we veruit de hoogste boetes voor verkeersovertredingen van West-Europa. Maar waarschijnlijk mede daardoor ook nog altijd een triple-A status als het gaat over de kredietwaardigheid van ons land. Da’s dan weer een opsteker.

De researchredactie van het RTL Nieuws vergeleek de tarieven met de landen om ons heen. Volgens betrokkenen heeft onze met-stip-nummer-een-notering niets te maken met verkeersveiligheid, maar zuiver met het spekken van de schatkist. Joh!?

Onze politieke vertegenwoordiging in Den Haag heeft in de afgelopen vier jaar de boetes met maar liefst 66 procent verhoogd. Zo ook begin dit jaar nog, waar zelfs De Raad van State in een advies (pdf) geen enkele reden voor ziet.

Daar denkt het ministerie van Justitie uiteraard anders over. De twee redenen die worden aangevoerd zijn (pdf) zijn de verkeersveiligheid en de opbrengsten voor het ministerie. Maar die eerste reden gaat er zelfs bij ex-flitskoning heer Spee echt niet in. Met name onze boetes voor overtredingen buiten de bebouwde kom, lopen in Nederland behoorlijk uit de pas ten opzichte van andere West-Europese landen.

Wanneer je de verschillen met de gemiddelden voor West-Europ op een rijtje zet, dan valt meteen op dat we er met kop en schouders bovenuit steken. We hebben dus niet alleen de hoogste brandstofprijs van alle Euro-landen, maar ook de hoogste boetes. *kuch* automobilist *kuch* melkkoe *kuch*

Voor de berekening van het West-Europees gemiddelde zijn de landen Belgie, Duitland, Luxemburg, Frankrijk en Spanje gebruikt.

Snelheidsovertreding buiten de bebouwde kom.
10 km/u bij ons 57 euro gemiddeld 21 euro.
15 km/u bij ons 110 euro gemiddeld 57,80 euro.
20 km/u bij ons 155 euro gemiddeld 84 euro.
25 km/u bij ons 208 gemiddeld 269 euro(?).
30 km/u bij ons 269 gemiddeld 117,80 euro.
35 km/u bij ons 337 euro gemiddeld 170,80 euro.
40 km/u bij ons 410 euro gemiddeld 183,50 euro.

Snelheidsovertreding binnen de bebouwde kom.
10 km/u bij ons 57 euro gemiddeld 51 euro.
15 km/u bij ons 122 euro gemiddeld 72,80 euro.
20 km/u bij ons 173 euro gemiddeld 104 euro.
25 km/u bij ons 234 gemiddeld 167,80 euro.
30 km/u bij ons 303 gemiddeld 181,80 euro.

Gemiddelde boetebedrag voor boetes tot en met 40 km/u overschrijding buiten de bebouwde kom.
1. Nederland 189,33 euro
2. Spanje 116,67 euro
3. Belgie 112,50 euro
4. Luxemburg 104,83 euro
5. Frankrijk 67,50 euro
6. Duitsland 67,00 euro

Gemiddelde boetebedrag voor boetes tot en met 30 km/u overschrijding binnen de bebouwde kom.
1. Spanje 180,00 euro
2. Nederland 177,80 euro
3. Belgie 150,00 euro
4. Luxemburg 96,80 euro
5. Frankrijk 90,00 euro
6. Duitsland 60,60 euro

Wanneer zelfs agenten in opstand komen tegen de “onverkoopbaar” hoge boetes, kan ik alleen maar afsluiten met de klassieke dooddoener: Wanneer je je gewoon netjes aan de snelheid houdt, hoef je je nergens zorgen over te maken.

Misschien hogere boetes maar de pakkans is lager dan bv in Belgie is mijn ervaring.

belachelijk. Waarom moet de schatkist gevuld worden door mensen die van doorrijden houden? Een normale boete oke, maar dit slaat nergens op.
Dan liever de BTW naar 22%.

@desoper: Gebruiken ze die schatkist nog steeds? Ik ging er vanuit dat dat geld tegenwoordig gewoon op een rekening staat en dus in feite alleen een getal is.

@alcantara: hahaha wat een grap maat

@desoper: Precies! De doorrijders worden hiermee onevenredig getroffen in hun persoonlijke doorrijdbelang! Het is belachelijk dat het doorrijden in de bebouwde kom met strenge maatregelen ten koste van mijn doorrijdplezier tegengegaan wordt met deze boetes!

@marww: @voytekbe: Jullie weten net zo goed dat deze verhogingen alleen gedaan zijn tbv de schatkist. Het is dus WEDEROM zo dat de automobilisten extra mogen bijdragen aan het “algemeen belang”. Laat dan de gehele bevolking bijdragen met extra belastingen oid.

@desoper: verhoog dan de boetes voor linker baan rijden en binnen de bebouwde kom moet veel hoger zijn want dat is echt gevaarlijk en heeft niks met doorrijden te maken

@desoper: BTW naar 22? Omdat gij graag eens doortrapt met de auto? BTW verhoging heeft VEEL grotere economische gevolgen dan jij die af en toe eens over de snelheid gaat. (En ja ik heb ook een zware voet maar je opmerking is gewoon dom en ondoordacht)

@desoper: jij vent helemaal gek! BTW naar 22%!

Volgens mij klopt er iets niet helemaal in je eerste lijstje. Daar is de boete gemiddeld bij 25 kmh hoger dan bij 30, 40 etc. Typfout?

@raphael: 20 km/u bij ons 155 euro gemiddeld 84 euro.
25 km/u bij ons 208 gemiddeld 269 euro.
30 km/u bij ons 269 gemiddeld 117,80 euro.

Dit dus, lijkt me erg onwaarschijnlijk.

@raphael: Dat was mij ook al opgevallen. Het zijn cijfers zoals RTL Nieuws deze naar eigen onderzoek hebben gepubliceerd op hun website. Het ziet er inderdaad vreemd uit, maar ik heb het onderzoek niet gedaan en kan dus ook niet beoordelen of dit onjuist is. Ik heb er een vraagteken achter gezet.

Ik zeg niet dat het er iets mee te maken heeft maar ik meen me te herinneren dat wij relatief gezien een van de veiligste landen zijn wat verkeer betreft.

Afgelopen maand:

Duitsland: 13 km te hard: 20 euro
20 km te hard: 30 euro

Nederland: 7 km te hard: 43 euro + 6 euro administratiekosten.

Whoohoo, 7 KM, pak mijn rijbewijs af, dalijk steekt een kind autosnelweg over en kan ik niet op tijd remmen.
Idioten.
En nog een kers boven op de slagroom: twee donorautos gekocht, niet geschorst omdat ze binnen 2 weken de sloop op gingen. Binnen 6 dagen boete voor geen APK van ene en week later een RDW brief voor “wilt u APK verlengen binnen een maand” voor de andere. Waar gaat dit heen…

Hoge boetes werken wel. Afschrikwekkend effect vooraf en achteraf voelt men het tenminste in de portemonnee. Het zou echter beter gekoppeld kunnen worden aan je inkomsten, zoals in Finland. Ik zou echter wel graag zien dat mensen die in woonwijken te snel rijden zwaarder beboet worden, dan bestuurder op grote wegen. Op de snelweg is tien kilometer per uur te snel minder ingrijpend dan voor een kind dat achter een auto vandaan komt.

@floryn:
dat zeggen vooral mensen met geen of een erg laag salaris….

@BananaMan: jij snapt het Finse systeem niet helemaal. Sterker nog: weet je sowieso wel hoe het PRECIES werkt? Je opmerking slaat namelijk nergens op.

@Woestijnridder:
Ik ben tegen het principe van een salarisafhankelijke boete. Dat gaat in tegen het gelijkheidsbeginsel. Ik ken de exacte uitvoering van het Finse systeem niet, maar overtuig me dan waarom dit wel ‘eerlijk’ is. Iemand met een hoger salaris heeft daar over het algemeen ook hard voor gewerkt, gestudeerd etc. Je betaalt al meer belasting etc. Moet je met boetes ook nog eens meer gaan betalen dan petjes en bijstandstrekkers? Lijkt me niets….
Ik ben het wel helemaal eens met floryn wat betreft zijn opmerking over verschil tussen 10km te hard op de snelweg of binnen de bebouwde kom.

@floryn: doe het dan ‘naar rato van je vermogen’, niet naar inkomsten. Er zijn zat miljonairs die slechts leven van een verplichte BV-salaris van 41K.

@floryn: dat Finse systeem is in strijd met onze grondwet (in gelijke gevallen, gelijk behandeld), om nou een grondwetswijziging te gaan initieren voor nog hogere verkeersboetes lijkt me niet juist. Ook twijfel ik eigenlijk of je zo zwartwit kun stellen dat boetes in de bebouwde kom hoger zouden moeten zijn. Ja, het verkeer in de stad is gevaarlijker in de zin dat er meer variabelen zijn, maar daarvoor ligt de snelheid ook lager en zijn er veel meer controles.

@mashell:
In de bebouwde kom meer controles?? Dat betwijfel ik. Ik zie ze vrijwel alleen op snelwegen en N-wegen.
Als ze zo’n ding bij een school neerzetten dan vind ik elke boete terecht. Maar op een 5-baans snelweg… neu..

@floryn: Koos Spee heeft het ook al vaker geroepen en ik deel die mening: Niet de hoogte van de boetes, maar de kans om gepakt te worden zorgt voor een gedragsverandering in het verkeer. De boete kan nog zo hoog zijn, maar wanneer de kans om gepakt te worden heel klein is, zullen mensen eerder over de scheef gaan. Veel sneller dan wanneer de boetes een stuk lager zijn en de kans om gepakt te worden veel groter is.

boetes in de bebouwde kom kunnen me niet hoog genoeg zijn, de snelweg is in nederland allang geen snelweg meer, dus daar mogen de boetes behoorlijk omlaag.

@wimbers:
EENS!

@BananaMan: ga je tegen deze reactie uitdrukkelijk EENS roepen en de vorige wat op het zelfde neerkomt geef je eena mega domme reactie, nerd

@mightymike:
Ik ben het eens met de stelling over boetes in de bebouwde kom maar niet over salarisafhankelijke boetes. En doe even normaal, ga niet gelijk iemand voor nerd uitmaken. Stakker…

En ikke maar denken dat ze overdreven snelheid in Duitsland harder bestraffen.

@4991:
in duitsland hebben ze wel een puntensysteem. het is dus goedkoper, maar je kan wel je rijbewijs kwijt raken. Maar dat is als je een duits rijbewijs hebt (hebben wij geen last van dus :-) )

@BananaMan: hmm. nee maar je kan als Nederlander wel een rijontzegging krijgen. En ook op mijn naam (niet rijbewijs) staat er in Flensburg een punt geregistreerd.

@mashell:
Voor een rijontzegging moet je het wel bont maken lijkt me.
Ik wist niet dat ze ook bij Nederlandse kentekens punten noteren. Goed om te weten. Ik woon in Dld namelijk… Bedankt voor de tip.
Maar hoe zit het precies? Er is nu een punt bij je geregistreerd en bij meer punten kan je een rijontzegging krijgen??

ik rij bijna 8 jaar boetevrij, sinds ze mijn rd hebben ingepikt, deert mij geen enkele verhoging meer, bij mij valt niets meer te halen d.m.v. bekeuringen.

@Floryn: Dat kun je wel willen , maar dan gaat de rest ook in de prijs omhoog. Als de een duurder wordt dan wordt het ander ook duurder. Dus, breng Den Haag aub niet op ideeen…

Belachelijk, in zwitserland kunnen ze er helemaal wat van

Verrast me eigenlijk niet zoveel…

Maar kijk dan eens in bijv. Noorwegen of Zwitserland…

In Duitsland en Belgie is de pak kans groter, in Nederland rijden er 5 wegmisbruikers auto’s…

Op zich vind ik boetes nog niet eens zo heel erg, maar wel een aantal belachelijke verhoudingen die niet kloppen. Wat te denken van 360 euro voor toeteren en 240 voor rood licht negeren? Dat is toch fucking belachelijk! Wanneer gaan we nou eens een keer protesteren bij het parlement?

@jzaero: Het absurde bedrag voor onnodig toeteren schijnt een fabeltje te zijn, aldus Koos Spee op Twitter.

@dennis: Ah.. dat zou best kunnen, maar dan nog het oude bedrag van 180 euro is nog steeds bizar veel! Als je vergelijkt dat daar eigenlijk vrijwel geen gevaar aan zit.

Troost jullie met de gedachte dat de boetes in NL belachelijk laag zijn in verhouding tot Noorwegen.Hier mis je bij over 20 klik al je rijbewijs en bij 30 te veel lonkt de gevangenis.Mijn laatste boete voor 17!! kilometer te hard was ongeveer 400 Euro…….

@norge: even een serieuze vraag, aan jou of je er op gaat antwoorden of niet.. maareh.. WTF DOE JIJ DAAR!?

@norge: patat! Zweden: 20 te hard en direkt 310€ armer + indien herhaling, en je rijbewijs wordt bekeken….
Moet zeggen, het werkt en ik rij nu al een jaar quasi legaal…

@Onehp: Jij rijdt dus ook onder de “rijbewijs kwijt”grens?

Uw land vertrouwd u niet.

@betonstaal: vertrouwT. Wel een beetje beter opletten op school.

Een schande!!! Gelukkig rij ik niet :D

ik vind het een goede zaak dat de boetes zo hoog zijn, je doet iets wat niet mag, die boete voor rood licht mag mij part nog 2 keer zo hoog worden, dat is pas echt gevaarlijk

@hahahi20: Je doet iets wat niet mag. Maar als het in een land goedkoper is om betrapt te worden op winkeldiefstal dan dat het is om 10 km te hard te rijden, moeten we ons echt eens even afvragen waar we mee bezig zijn. Wil jij zeggen dat jij je altijd aan de regels houd?

Ooit heeft men in Nederland middels de welbekende “wet Mulder” de ‘lichte’ verkeersovertredingen uit het strafrecht gehaald en daarmee de ‘boete’ veranderd in een ‘administratieve sanctie c.q. belastingheffing’, waarbij men tegelijkertijd ook de bewijslast omdraaide: wie een sanctie kreeg opgelegd was schuldig tenzij hij of zij zelf z’n onschuld kon bewijzen.

Inmiddels zijn we zover gekomen dat de bedragen voor diezelfde ‘lichte’ verkeersovertredingen menig misdrijf overschrijdt. Het is dan ook niet meer dan logisch dat men dit zo langzamerhand eens aanhangig gaat maken bij het Europese Hof. Punt is namelijk dat Nederland zich dient te conformeren aan Internationale verdragen die voorschrijven dat sancties en strafoplegging niet buitenproportioneel zijn t.a.v. de ten laste gelegde feiten.

Maar goed, zodra ook maar een iemand dit daadwerkelijk bij de rechterlijke macht onder de aandacht zou brengen, zouden de heren politici ongetwijfeld zonder enige vertraging met reparatiewetgeving te komen. Want de stemmen van het gepeupel zijn geteld; je dient als stemgerechtigd burger nu gewoon weer je bek te houden.

En de administratiekosten ook gewoon een verhoging die ze gewoon een naam hebben gegeven.

Wel lekker miljarden verkloten aan griekenland maar wel alles omhoog pleuren omdat er geld te kort is haha.

En morgen weer een bericht lezen op AD dat de benzine weer een nieuw recordbedrag heeft bereikt, gaat lekker nederland (grafland voor autobezitters #2 na denemarken)

De Nederlandse Overheid is je grootste vijand.

Met dank aan het wijzende dat-mag-niet vingertje van de PVV.

Precies! Wil iedereen eventjes goed doorrijden? Die euro’s moeten blijven rinkelen. Ik rijd als een suffe lul, dus de laatste paar jaar geen bekeuringen gezien. En als ondernemer kom ik niet boven mijn belastingvrije voet, dus inkomstenbelasting betaal ik ook niet. Best wel relaxed zo.

@midasracer: hahaha, een vakgenoot ! :lol: … hoewel ik toch regelmatig (vooral ‘s avonds) stevig doorram op de snelweg. Maar bij iedere langere rit over onbekender gebied een checkup doen van controles…kortom, je moet jezelf niet te snel in de luren laten leggen door een lazy-flitsagent ;-) . De laatste 2 boetes stammen uit 2008, 2x binnen de bebouwde kom (rondweg, dus uitnodigend) 70km/h gereden, waar 50km/h mocht. Notabene in mijn eigen woonplaats.

Mijn record is vorig jaar November, Binnen bebouwde kom, 50 te hard, resultaat: €420.- op de vloer! K*T CJIB!!!

@VWTouran75: jij ook al.
Ik moest hetzelfde bedrag betalen voor 41 te hard op een 70 weg, (wat er uitziet als een autoweg) rond 01:00 op een doordeweekse dag. Vooral het feit dat er niemand, maar dan ook echt niemand in de verste verte reed maakt het boetebedrag belachelijk hoog.

@VWTouran75: 50 te hard binnen de bebouwde kom? Ze hadden je je rijbewijs af moeten pakken zielloze! WTF..

@VWTouran75: En dan ook nog schreeuwen K*&T CJIB!!?? Wat verwacht je dan snotneus, dat ze je een pluim geven en een lintje krijgt van de koningin?? Mannetjes zoals jij moeten ze het rijbewijs innemen en een verplichte cursus laten volgen!!

@VWTouran75: die boete van jou kan niet hoog genoeg zijn. Als je bij mij langs zou rijden en ik rij bijvoorbeeld met de kinderen op de fiets dan zouden ze zich een ongeluk schrikken en zou ik je horizontaal door de voorruit verplaatsen! Asociale

@Supra1981: Heb je helemaal gelijk in, wat mij betreft mogen de boetes voor alle wegen behalve de snelwegen wel omhoog.

Snelweg moet gewoon net als in Duitsland worden. We betalen immers genoeg wegenbelasting, accijnzen etc. Daarnaast hebben we veel betere wegen dan onze buurlanden. Wat betreft co2, iedereen heeft er schijt aan behalve Nederland. In Amerika rijden ze lekker door met hun 5.7 v8 zonder dat ze aan de milieu denken.

@VWTouran75: En wat lees ik nu net? Je bent nog maar een snotkoker van NET 19 jaar.. ongelovelijk!! Stoer menneke ben je met je; Ik reed 50 te hard..en dan ook nog een boete van E420,-! Butje!!

Rij een jongedame (zie verhaal Floor van der Wal) dood en je loopt binnen een jaar weer vrij rond. Ook wat dat betreft wijkt Nederland sterk af van landen waar ze wel een redelijk rechtssysteem hebben…

Ik heb er vooral problemen mee dat het rechtsprincipe van “innocent until proven guilty” niet geldt bij snelheidsovertredingen. Als je het bewijsmateriaal (de foto) wil zien moet je daar extra geld voor betalen(!) en je krijgt gelijk allerlei bedreigingen met verhoogde boetes. Terwijl in het verleden bewezen is dat het materiaal van de politie vaak niet geijkt is en niet juist opgesteld.
Ook dit doen ze in het buitenland een stuk correcter.

@BananaMan: precies! Die foto kan er best bij voor die 6 euro administratie kosten!

OT: dat boetes binnen de bebouwde kom hoog zijn vind ik persoonlijk niet zo erg! Maar om nou boetes uit te delen van 20 euro voor die paar km/h te hard buiten de bebouwde kom is echt te belachelijk voor woorden!!

Boeven zijn het de overheidsvlerken en de verdedigers van dit zwakzinige beleid doen me aan NSB’ers denken, U weet wel, dat foute volk.

@kempenaer: Ga dat maar eens uitleggen aan een Auschwitz-overlevende.

@jelmer:
Die vinden dit beleid ook zwakzinnig.

Ik kom dus net terug uit Duitsland.
De snelheden zijn daar zo dat ik niet te hard hoef te rijden.
In de steden zijn veel wegen ook 60, weinig 30 zones, wel kleine stukjes bij scholen of oversteek plaatsen.
En dan geen drempels. Die zie je daar niet.
Op de snelweg een stukje 100 tegen gekomen, dat is dan alleen ‘s nachts.
Verder wel stukjes 120/130, verder freie fahrt.
Buiten de steden 100, mits anders aangegeven…geen 60 zones.

Kan Nederland nog wat van leren.
Dan vind ik de huidige bedragen prima, maar nu zijn de snelheden niet realistisch.

weer een nieuwe reden waarom ik nederland haat :) waarom moet nederland met alles wat met auto’s te maken heeft de duurste te zijn van europa? benzine, aanschaf, belasting, boetes…

Wat een onzin onderzoek toch weer…. De hoogste boetes van de ‘omringende landen’?? Ik wist niet dat Spanje zo dicht bij lag. Dan zijn de scandinavische landen toch dichterbij volgens mij. En ik denk dat we dan niet meer ‘winnen’. Stemmingmakerij dit achterlijke onderzoek van rtl.

Los van dit, vind ik de boetes wel aan de hoge kant. In vergelijking met de echte criminaliteit word je als autobestuurder aardig hard afgestraft.

@borat: Een systeem waarbij de boetes gekoppeld zijn aan het inkomen is een fundamenteel andere manier van beboeten. Om die reden kun je de hoogte van de boetes minder goed in algemene zin vergelijken.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde bekeuring is per inwoner

Echt bespottelijk, deze boetes. Het doet me goed dat de Raad van State, PvdA-kamerleden (Attje Kuiken gister op Twitter, bijvoorbeeld) en Koos Spee dat ook vinden. Dat is toch mooi een brede coalitie, met daarin onderhand iedereen behalve… CDA, VVD en PVV. Maar blijf vooral denken dat er zoiets is als een autopartij, jongens.

Het lijkt me een prachtige demonstratie, met Koos Spee als spreker. Als dat geen mooie beelden voor het journaal opleverd… Willen jullie geen ‘mediapartner’ worden, AutoBlog?

@jelmer:

Koos Spee als spreker? Die man moet zich diep schamen voor zijn foute ideeen en gedrag, het liefst ergens in een afgelegen hoek.

Echt belachelijk. Die boetes zijn buiten proporties, je zou dit moeten zien in vergelijking met andere vergrijpen.

Ach, de hoogte van de boetes, boeie ! De vehouding, dat slaat nergens meer op. Sla je een oud vrouwtje de herses in om haar van het laatste tientje te ontdoen krijg je twee jaar voorwaardelijk, welke je thuis bij moeder-de-vrouw uit mag zitten. Maar rij je te hard of toeter je zonder noodzaak word je aan een financiele boom geknoopt.
Ik woon nog steeds graag in Nederland, maar dat zijn toch wel dingen die hier niet kloppen. Dat we nu ook de cijfertjes hebben om ons gevoel te bevestigen is mooi. Bedankt RTL.

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!

Login als gebruiker, of meld je aan!
Login meld je aan

Video: Deen rijdt hard over Afsluitdijk

Fryse plysje gaat achter 'm aan.

41.281 keer bekeken
Video: Simicon Cordon verkeers-monitor systeem

Big brother is watching you, and scanning your license plates and speed...

5.903 keer bekeken
Video: Flitsen kan schadelijk zijn.

Iedereen hier staat vast en zeker dikwels hard op de remmen voor een flitsp...

75.907 keer bekeken
Video: Crazy woman doet vluchtpoging

Vrouwen en auto's...

36.382 keer bekeken
Video: van de politie moet je het hebben

deze hardwerkende hebben veel lol op hun werk

28.847 keer bekeken
Foto: Flitsen op 1e paasdag

Flitsers hebben altijd zin, zelfs op 1e paasdag. Deze was vorig jaar (2006)...

17.313 keer bekeken
Video: Megastructures: German Autobahn

National Geographic laat ons zien wat de Autobahn zo leuk maakt, wat er ach...

17.069 keer bekeken
Foto: Bram op de bon :P

Hihi :P

15.545 keer bekeken
Foto: Mijn extra bijdrage aan de fiscus dit jaar

In het kader van de geslaagde wereldrecordpoging van Sp?? om nog meer boete...

15.042 keer bekeken
Video: Vreemde snelheidsmeting politie

Nooit harder dan 153 km/u en gemiddeld 156. Rara hoe kan dat?

13.973 keer bekeken
Kamer wil flitsteams A2 de nek om draaien

De Kamer is boos! Hoe durven die vuile flitsstakkers te controleren op de A2 en daar miljoenen op...


Rotterdammer (23) gepakt met 42 open boetes

Zo nu en dan sla je een aardige slag als wetshandhaver. In Rotterdam zelfs twee keer in korte tij...


Aantal verkeerboetes in 2011 met 11,3% gedaald

Dat we vorig jaar minder boetes voor onze kiezen zouden krijgen dan in 2010, dat was wel duidelij...


Mercedes rijders worden het meest geflitst

Ben jij toevallig een man van middelbare leeftijd heb je een grijze Mercedes en woon je ook nog i...


We negeren steeds meer rode kruizen

Matrixborden zijn een prachtige uitvinding in een land met een druk verkeersnet, maar dan moeten ...


Miljoen minder boetes na afschaffen bonnenquota

Valt er dit jaar aanmerkelijk minder fanmail van het CJIB op uw deurmat? Dat kan kloppen: in 2011...


'Nu al 75.000 bekeuringen op 10-baans A2'

Wat mogen we toch blij zijn met een overheid die zo ontzettend veel geeft om onze verkeersveilighei...


Politieagenten willen geen hogere boetes uitschrijven

Terwijl we je vandaag bijna letterlijk verdrinken in onze nieuwsgolf vanaf de IAA, is er toch o...


19-jarige Roemeen 136 keer geflitst in Belgie

We hebben geen idee of het record "op jonge leeftijd zo vaak mogelijk worden geflitst in papa...


Digitale flitspalen in Arnhem leiden niet tot meer boetes

En dat is vreemd, want op andere plekken leidt de overgang van analoge flitspalen (met f...


Wie betaalt buitenlandse verkeersboetes?

Al jaren een terugkerend nieuwsdingetje. Berichten over landen binnen de EU die nu echt ...


Linkerbaanklevers hebben minste kans op flitsboetes

Hoe breder de wegen, des te minder kans dat flitsteams snelheidsovertreders te pakken krijgen ...


Kies maar: Boete betalen of je gedrag uitleggen

Automobilisten in Engeland kregen de volgende keuze: Een boete betalen of uitleggen aan kinderen ...


A2-doodrijder had geen geldig rijbewijs

Kon er ook nog wel bij. De benzinestelende klootzak die in oktober na een achtervolging een onsch...


Ruim 1500 wegpiraten kregen gedragscursus

In 2011 moesten ruim 1500 weggebruikers naar een verplichte gedragscursus, dat zijn er ruim 200 m...


Waarschuwing! Jos Verstappen komt morgen vrij [updated]

Hou vanaf morgen vrouwen & kinderen weer binnen! En kijk zelf ook een beetje uit als je g...


Dronken commissaris achter stuur vandaan geplukt

Voorbeeldfunctie in het kwadraat, maar toch beneveld achter het stuur plaatsnemen. Jan Hoogstrate...


Tuig opgelet: Politie gaat spijkermatten gebruiken

Dienstmededeling voor overvallers, gajes, boefmensen en ander proletariaat dat denkt te kunnen...


"Verrassing" extra alcoholcontroles rond feestdagen

De feestdagen staan weer voor de deur en we weten allemaal wat dat inhoudt: vreten & zuip...


Verkeersvraagje: Mag dit? [Limburgse bejaarde]

U rijdt in de rondte met stukken hout van 6 meter aan uw auto gebonden. Mag dat? De politie va...


Aantal doorrijders na ongeluk neemt toe

Uit onderzoek in Amsterdam blijkt dat mensen na een ongeluk steeds vaker doorrijden. Zeker bij...


Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar

Rijden met een lekke uitlaat? 240 euro betalen! Geen gordel? Aub 120 euro aftikken! Onnodig claxo...


Foutje: Belgische politie deelt boetes uit van 0 euro

Zo'n 400 boefjes uit Belgisch Limburg keken laat wel heel erg vreemd op toen er een boete op hun ...


Meer verkeersboetes? Dan ga je eerder dood!

Onderzoek heeft aangetoond dat je een grotere kans maakt om een ongeluk te krijgen als je vaak ee...


Nieuwe flitser ziet 32 auto's tegelijk #bigbrother

De natte droom van Koos Spee: een camera die de hele weg in de gaten houdt en razen...



Bedrijfsongeval Nederlands

No comments:

Post a Comment